söndag 11 mars 2012

Isen går!



Visst är det vackert med ett vitt hav, men som jag väntar på att den ska forsa iväg, isen alltså. Ingen kan väl heller påstå sig på riktigt att älska en isstod mera än ett böljande hav, nej skulle inte tro det. Därför väntar jag otåligt på den morgon då man får höra utropet "Isen går!"

Marssemestern är över nu och imorgon tar jobbet vid. Med lite ansträngning kan jag också försöka se morgondagen som ledig då jag börjar jobba som först klockan 21.15. Satsar hårt på det, då semestern som vanligt var alldeles för kort.

Bihålevärken har jag också dragits med från och till under hela veckan. Ibland har det värkt mera, ibland mindre och ibland har det inte känts av alls. Hur som helst stockade bihålorna till redan under första semesterdagen då jag stod här nere vid stranden i timtal, solandes och drack kaffe och flyttade på mig allt eftersom solen också flyttade på sig. Allt medan nordan ven på friskt från isfrusna havet.

Glory för Nasonex! Skulle inte Nasonex nässpray finnas hade jag istället legat sjuk i hög feber med spränghuvudvärk under hela semesterveckan. Tänk ifall det hade hänt!

8 kommentarer:

Ellis sa...

Skönt att du har haft en bra semester och att du hade lindring för bihålorna!
Kram Elenor

Ninja sa...

Tråkigt att du måste börja jobba....min marssemester återstår!

Fenixmonas sa...

Nasonex är väldigt bra men har ju som biverkan att man blir munntorr och det tycker jag är mycket obehagligt på nätterna. Kramiz

Karpstryparn sa...

Ja, nu är det vår igen.

Svar: Ja, Jonas Gardell är bra på att skrika som en jävla barnrumpa.
Men att kalla det för att jobba så..nja, jag vet inte det jag, hehe.

Augusta sa...

Nej, så tråkigt! Hoppas att du är bättre nu och att det inte känns tråkigt att börja jobba igen.

Krya på dig!

Kram

Pege sa...

Hej
Ere en bild utåt Soondomfjäälin? Eller e det Kronvik?
Såg att du kommenterat hos Augusta och såg sen att du nämnde Sundom. Själv e jag gamal brändbo, men i förskingringen. Vilken släkt hör du till?

Ninja sa...

Nu är min semester också slut.....tiden går fort!

Pege sa...

Kikade på Google Earth efter Svartöfjärden. Och då kom jag ihåg. En bit från Sderfjärden, som är ett märkligt ställe. Finns restaurangen Grishuset på andra sidan Söderfjärden kvar? Har semestrat 1 v På Utterö i en lite stuga. Fast det är längesen nu. Har bott i Sverige sen -70.